HTML

Frank átverő show

Friss topikok

Címkék

adósság (1) adossag (1) atveres (1) átverés (1) átverő (1) atvero (1) frank (1) hitel (1) ingatlan (1) show (1) svájc (1) svajci (1) svájci (1) válság (1) valsag (1) valuta (1) Címkefelhő

Archívum

A NAGY SVÁJCI ÁTVERŐ SHOW!

2011.08.10. 11:19 tisztabeszéd

Régóta figyelem azt, amit a pénzvilág hiénái művelnek, szinte hihetetlen dolgokat engednek meg maguknak.

Befektetőknek álcázott spekulációs pénzmosodák lassan teljesen tönkre teszik az egész világgazdaságot.

A legújabb trükk az euró elleni támadás és az, hogy a tudatlan félretájékoztatott emberekkel bármit megtesznek, a kormányok pedig nem merik a nemzeteik érdekeit nyíltan felvállalni.

Pedig ezt az adósságválságot csak úgy szabad rendezni, hogy a fennálló adósságok nagy részét el kell törölni, mindegy állami vagy magán adósságról van szó. Hisz a nemzetközi pénzpiacon mozgó megszámlálhatatlan mennyiségű pénznek úgy sincs valódi fedezete, erre a legjobb példa a svájci frank esete.

Jelenleg valakik úgynevezett menekülő valutának kiáltották ki ezt a devizát, amelynek aligha van akkora fedezete, mint amennyi egy menekülő valutának kell.

Nézzünk néhány adatot:

Svájc területe 41.284 négyzetkilométer, lakossága 7,7 millió.

2010 évi GDP 491 milliárd dollár, amivel Belgium mögött a világranglista 19-ik helyén áll.

Állam adóssága az éves GDP 39,5% ez 194 milliárd dollár, vagyis a 7,7 millió lakosra vetítve az egy főre eső adósság 25.195 dollár, vagyis 4.787.000 forint.

Ez több mint kétszerese az egy főre eső magyar adósságnak. 

Ezért épelméjű emberek nem hihetik el, hogy egy a világranglista 19-ik helyén, Belgium mögött álló ország, ilyen erőt képvisel.

Ha Svájc nemzeti össztermékéből kivesszük a bankrendszert, alig marad, valami használható, az élelmiszeriparon, gyógyszeriparon és turizmuson kívül. A többi iparága hanyatlóban van, hisz a luxus termékekre a kereslet jelentősen visszaesett.

A bankrendszerük, amelyik a világgazdaság bajaiért rendkívüli felelősséggel tartozik, egy normális pénzügyi világrendben felszámolásra, átalakításra szorulna.

Hihetetlen ugyanis, hogy ők banktitok címen még mindig a világ legális pénzmosodája lehetnek.

A világháborúkban elrablott kincseket a mai napig rejtegetik és hasznot húznak a különböző diktátorok gaztetteiből, rablásaiból is. 

Lássuk a legújabb trükköket: a bankjaik és más velük együtt működő bankok az EURO régión kívüli európai országokra rákényszerített pénzügyi politika miatt lehetőséget kaptak az adott országok pénzpiacain a hazai devizáktól lényegesen alacsonyabb kamatszinten a hitelezésre.

Ezek az országok Magyarország, Lengyelország, Románia, Bulgária, Szlovákia, Horvátország és a Baltikum országai.

Ezeknek külső gazdasági kényszer miatt magasan kellett tartani a saját valutáik alap kamatát, így, csak 10-15%-os kamat szinten lehetett saját pénzben hitelekhez jutni.

Nézzünk egy példát: 10.000.000 forintos lakáshitelnél 2006-ban a forint hitelt 11-15 %-os kamaton adták, mert az MNB alapkamata 8 % volt. Tehát egy átlagosnak számító 12,5 %-os kamatteher az első évben: 1.250 000 Ft lett volna, vagyis havi 104.166 Ft + a tőkerész egy 20 éves futamidőnél 500.000 Ft, havi 41.666 Ft, vagyis durván 145.000 Ft / hó terhet jelentett.

Ezzel szemben a frank alapkamata ebben az időben 2,5-2,8 % körül mozgott és a piaci kamat 4,5-5,5 % vagyis kevesebb, mint a fele a forint hitelnek. Pénzben nézve egy 5 %-os kamattal a 10.000.000 forintos hitel kamatterhe az első évben 500.000 forint, vagyis 750.000 forinttal kevesebb, a havi törlesztő részlet így kb. 83.000 forint. A havi különbség 62.000 forint.

Tehát mire kényszerült, aki lakni akart valahol? A deviza hitelre. Ráadásul a frank árfolyama akkoriban nem mozgott néhány százaléknál nagyobb mértékben, tehát veszélytelennek látszott az ügylet.

Egyébként a legtöbb ember fel sem vette volna a hiteleket, és ugye ezt hitelezést Magyarországon és másutt is az állam támogató magatartása kísérte.

 

Egy ideje elindult egy példátlan spekuláció a franknál és irdatlanul megnőtt az árfolyama. Azt mondják azért, mert menekülő valutának számít. De miért nem számított annak 2008-ban?

Ha el is fogadjuk ezt az állítást és tudomásul vesszük azt, hogy az elmúlt egy évben közel 10.000-15.000 milliárd dollár értékben vásároltak fel frankot az emberek, akkor gondoljuk át együtt mit jelent ez.

Az említett összeg Svájc 20-30 évi teljes nemzeti össztermékének felel meg! Elhiszi bárki is, hogy ekkora tartalékot halmoztak fel csak azért, hogy másoknak menekülő utat jelentsenek? Ha ekkora lenne a tartalékuk, akkor miért tartoznak 194 milliárddal?  Két dolgot látok, rengeteg fedezetlen pénzt és sokféle spekulációt.

Szerencsére a nyomdaiparuk jó és győzik a fedezetlen pénz kinyomtatását.      Az elkövetkező hónapokban azonban ki fog derülni, hogy nincs megfelelő fedezete ekkora pénz mennyiségnek.

Felmerül a kérdés mi lesz akkor ezzel a tartalék devizával, mennyit érhet valójában a svájci frank?

Ez a deviza nem igen érhet többet, mint 130-140 forintot.

Maga a svájci jegybank elnök is úgy nyilatkozott, hogy esztelenül túlértékeltté vált a frank. (http://www.hirado.hu/Hirek/2011/08/05/09/Svajci_jegybankelnok__esztelenul_eros_a_frank_.aspx)

Kíváncsian várom azt a percet, amikor a vezér spekulánsok elkezdik tömegesen eladni a frankot.

Az lesz a spekulációs világ valódi válsága, és akkor kiderül, mit is ér a svájci deviza valójában.

Hisz a többi spekulációs valuta (font, dollár, euró) már bedöglött, a különböző pénzügyi lufik egyre másra pukkantak ki az utóbbi időben. Sokan emlékeznek még az 1999-2000 közti időszak irreális dollár árfolyamaira, amikor 300-330 forint is volt a dollár piaci ára, majd pár év múlva 120 -140 forinton mozgott. De megtörtént ez az euróval is, amikor elérte a 350-370 forintos árfolyamot is.

Megtörtént ez a részvénypiacon is, hisz a 2007 őszi horribilis tőzsdei árfolyamok alig egy év alatt elvesztették az értékük kétharmadát, és most sem érnek az akkori árfolyamok közelébe se.

De igaz ez az ingatlanpiaci lufikra is hisz akár az USA akár Európa ingatlan piacait nézzük a négy-öt évvel ezelőtti ingatlan árak feléért, harmadáért is lehet vásárolni ugyan olyan ingatlant.  Lezajlott ez a kőolaj piacon, a rizs, a kávé, az ásványi anyagok piacain is.

Ezek a nagy spekulánsok trükkjei, amivel ők ezermilliárdokat keresnek és közben a kis befektetők pénzét elégetik. Például: ha ön vett 2000-ben 10.000 dollárt 330 forintért és 2006-ban szüksége volt a pénzére forintban tehát átváltotta 130 forintos árfolyamon akkor, bukott 2.000.000 forintot az üzleten. Ha 2009-ben vett 360 forintért eurót és az idén 270 forinton kényszerült eladni, akkor eurónként veszett 90 forintot. Ha telket vett 2007-ben 100.000 Ft / négyzetméter áron azt most 50.000 forintért sem tudja eladni. Ha befektetett kínai részvényekbe 2007 őszén és 2008 tavaszán a pánik mélypontján adta el a pénze kétharmadát vesztette el. 

Így lehet a fedezet nélküli dollár, euró, frank milliárdokat kivonni a pénzpiacról piaci megoldásokkal. Csakhogy ez az átlag polgárok százmillióit hozza kétségbeejtő helyzetbe a világon. Elkeserítő, hogy sem a kormányok, sem pénzügyi szervezetek nem lépnek fel ez ellen.

De látszik a frank esetében még egy mozgató rugó, sok milliárd virtuális frankot helyeztek ki hitelként 140-170 forint közti árfolyamon, és a bankok most ezzel a drágulással irdatlan extraprofitra tesznek szert.

Okkal gondolom úgy, hogy az árfolyam felhajtásában minden olyan bank részt vesz, aki Kelet-Európában a frankhitelezésben részt vett.

Hab a profittortán az, hogy a frank állami alapkamata évek óta 1 % alatt van. Ugye ezt az alapkamat csökkenést nem osztották meg az adósaikkal, hanem inkább még meg emelték a kamat szintet.

Nézzük csak egy 0,5 %-os alapkamat és a mostani 8 %-os hitelkamat közt mekkora a különbség: 16-szoros. Amikor a hiteleket kihelyezték ez csak 2-2,5-szeres volt.

Mi ez, ha nem pénzügyi rablás, az emberek kifosztása úgynevezett törvényes eszközökkel?

Csak reménykedünk, hogy eljön újra a termelés és érték alapú pénz korszaka, helyt adva egy érték alapú világnak a hazugság és spekuláció alapú világ helyett.

Addig is készüljön fel minden épelméjű ember a még cifrább válságra a saját józan ítélőképessége szerint, és ne bízza magát ismeretlen országok és pénzügyi kalandorok kezére.

A frankot pedig ezen az árfolyamon már sürgősen eladni kell és nem vásárolni!

2011-07-18

 

25 komment

Címkék: ingatlan hitel frank válság show adósság átverés svájc adossag valsag svájci atveres valuta svajci átverő atvero

A bejegyzés trackback címe:

https://frankatveroshow.blog.hu/api/trackback/id/tr533139483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagycsaládos · http://nagycsalados.blog.hu 2011.08.10. 12:59:48

Köszönöm, ez nagyon logikusan le van vezetve. Remélem, hamar kidurran a lufi.

qdiace 2011.08.10. 15:46:47

Kedves Szerző!

Kalapom megemelem a cikk előtt, de az alábbi ellentmondást kérném korrigálni:

"EURO régión kívüli európai országokra rákényszerített [...] Ezek az országok Magyarország, Lengyelország, Románia, Bulgária, Szlovákia [...]"

Szlovákia már az EURO-régióban van!

Jezabel 2011.08.12. 17:39:37

Olyan jó lenne hinni benne !! :)

mediator · http://gondolatebreszto.b13.hu 2011.08.13. 14:47:56

A bankok nem svájci frank hietelt adtak, hanem svájci frank ALAPÚ hitelt.
Az adósokat bevitték a tőzsdére, mivel a frank árfolyamához van kötve a hitel, anélkül, hogy azok ezt tudták vagy akarták volna..lmv.hu/node/3051

tisztabeszéd 2011.08.13. 19:34:06

@qdiace: Köszönöm az észrevételt igy igaz, de amikor csúcson volt a svájci frank hitelezés akkor még Szlovákia is kívüll volt az euro zónán.Így a mai napig vannak érintettek az ügyben.

tisztabeszéd 2011.08.13. 19:39:06

@mediator: Valóban, de ez a pénzügyi trükközést lényegében nem befolyásolta. Csak a helyzetet súlyosbítja mert nem is találkoztak az emberek frankkal, csak forinttal és mégis a frank árfolyam változásait nyögik.

Jezabel 2011.08.14. 13:18:16

@tisztabeszéd: Hát ez az. Ezt mondom én is ! Teljesen mindegy, hogy most mennyi a frank árfolyama. Az akkor kapott X milliós hitel ma is csak annyi. Illetve, a törlesztésekkel már csökkent. Miért nem ezt a csökkent tőkét tartják számon a mai árfolyamon ??!! Nekem nem lett több a pénzem azáltal, hogy most emelkedett az árfolyam. Én nem kaptam meg a különbözetet, ezáltal nem is tartozhatom vele !!!!!

Bernie_Madoff · http://www.burzsuj.blog.hu 2011.08.15. 11:36:22

Kár, hogy már azok a megállapításaid is teljesen hibásak, amelyek Svájcról szólnak. Rossz tényekből vonsz le következtetéseket, torz az egész logika. Tipikus féligazság poszt.

tisztabeszéd 2011.08.15. 20:59:18

@Bernie_Madoff:
Mért gondolod, ezek a 2010 év adatai. ne dőlj be a fris adatoknak, év végéig ezek még romlanak.
Azt az erdeményt amit az elmult hónapok trükjei hoztak a hátra lévő időszak elviszi. De ha cáfolni akarsz tedd azt részletesen.

tisztabeszéd 2011.08.15. 21:02:32

@Bernie_Madoff: Mond mért nem zavar az ,hogy maga a svájci jegyban is érzi a nagy bajt?

dino666 2011.08.15. 22:29:44

Az összes bank egy nagy szarkupac csak mi meg nem tudunk előre lépni tőlük amíg el nem pucoljuk őket!

Bernie_Madoff · http://www.burzsuj.blog.hu 2011.08.15. 22:57:49

Persze, hogy érzi a svájci jegybank a bajt. A többi devizához képest egy ilyen erős pénz nagyon rosszat tesz az exportnak, és végső soron rosszat tesz az egész gazdaságnak. Persze ez ennél sokkal kifejtősebb téma, itt most nem részletezném, megtette helyettem számos lap, például az Index is. Ha jól emlékszem Szentkirályi Balázs írt arról, miért is rossz Svájcnak az erős frank.

Államadósság. Rohadtul nem összevethető a magyarral, ami szinte teljesen külső finanszírozású adósság. A magyar kötvényekre ráadásul sokkal sokkal nagyobb kamatot kell fizetnie az államnak, mint Svájcnak, a svájci állampapír kamatozása talán a legalacsonyabb a világon. A magyar költségvetést már az államadósság kamatai is iszonyúan szorítják, míg Svájc röhögve kifizeti. Ja, Svájc tavaly úgy tudom szufficites volt,több bevétele volt, mint kiadása, az államadóssága csökkenő pályán van, míg nekünk 3 % feletti hiányunk van. A svájci GDP nagyobb ütemben nő, mint a magyar, ez is segít kihízni az adósságukat.

Abban persze igazad van, hogy a Svájci gazdaság viszonylag kicsi, még ezzel együtt is. A pánik miatt lett menekülődeviza, nincs mögötte ekkora erő, várható is volt, hogy a trend megfordul majd, ahogy látod, már el is kezdődött visszagyengülni a frank, amire a svájci jegybank intervencióval kissé még rá is erősített. Persze nem lesz rögtön az euróval szemben mondjuk 1,30, de néhány hónap után akár ezt is elérheti.

Az pedig, ahogy a svájci gazdaságot kiosztod, finoman szólva is vicces. Úgy szólsz a világ néhány legnagyobb élelmiszer és gyógyszermultijairól, mintha lófasz se lenne. Hát az, ezek irdatlan nagy cégek ám, a világ 50 legnagyobb vállalata között keresd őket. A luxustermékekre pedig egyáltalán nem esett vissza a kereslet, egy kicsit sem, ez nagyon rossz következtetés volt, nézz csak utána kicsit. Súgok, pl. Richemont konszern, olvass róla akár itt is: burzsuj.blog.hu/2011/08/06/a_luxusipar_urai_i_resz

A gond az, hogy már így is sokat írtam, pedig még csak a szöveged elején járok. Ez az írás így, ezzel a logikával nem működik. Azért a szándékod támogatom, nagyon gáz, amit a bankok műveltek az elmúlt időszakban (és igazából most is), ezzel egyetértek.

mediator · http://gondolatebreszto.b13.hu 2011.08.17. 15:35:00

Döntsd el, a bankok vagy a devizahitelesek oldalán állsz
Folytatás:
lmv.hu/node/7014

Gyuri71 2011.08.26. 18:24:48

A cikk jó, de nem mindenben igaz.
Én forinthitelt vettem fel 2006.-ban
10.500.000.- forint 240 hónapra /20év/

Havi 81440.- a részletem fixen. Nem változik.

A cikk ezen része enyhén szólva is csúsztatás.

Svájci frank alapon még olcsóbb lett volna, de én nem akartam kockáztatni. Igazam lett.

LLaci 2011.09.01. 10:16:58

Szerintem Tisztabeszéd nagyon jól összefoglalta a lényeget. Lehet belekötni számadatokban okoskodni "hitelesnek" vélt valós, vagy valótlan statisztikákkal, a lényeg nem változik. Bárki honnan tudja, hogy a mai világban hiteles adatok birtokában lehet-e?

A lényeg az, hogy van egy háromrésztvevős nagy probléma. Mindegyik felelős, nincs kivétel, hiszen ha a három közül bármelyik nem lenne az, nem lenne probléma. Nem vagyok pénzügyi szakember, számok nélkül van meg a véleményem, természetesen lehet, hogy tévedek.

Világviszonylatról beszélek, mert a probléma áll szinte az egész világon, csak valahol még nem durrant ki ez az óriásira felfújt lufi.

Adósvilág pénzügyi ismeretek nélkül kiszolgáltatott helyzetben hibás döntéseket hozott (tisztelet a kivételnek). Nem volt elég körültekintő, hogyan is lett volna, nincsenek pénzügyi ismeretei, hagyatkoznia kell arra amiket neki sugalnak. Ettől függetlenül nyilván, hogy megvan a saját felelőssége. Nem szabad semmilyen feljődést finanszírozni hitelekből, főleg nem 10-30%, olykor 0% önrész+hitellel. Ezt meg kellene tanulni minden embernek, egészen kicsi korban. (sajnos én is belesetem ebbe a hibába). Ha megvan a pénz 70%-90%-a, akkor a hiányzó részt esetleg lehet hitelből finanszírozni, de szerintem többet semmiképpen sem. Ha ez az elv betartódott volna, szerintem nem lenne probléma.

Kormány és politika, amely függ a hitelező világtól, bármelyik országban nehéz helyzetben van, csak kemény konfrontálódással tudná a problémát csökkenteni, de nem feloldani. Ha az embereknek szeretne megfelelni nem tud irányító hatalomra szert tenni, ha nem kommunikál "illúziókat" az emberek felé nem választják meg. Amíg emberi tudatlanság és gyarlóság van feloldhatatlan a helyzet.

Hitelezői világ hatalommal a kezében, szinte bármit megtehet, hiszen a kormányok, politika is a kezükben van. Szerepet játszik oldhatatlan kapzsiságuk is, természetesen itt is tisztelet a kivételnek. Nem veszik észre, ha saját érdekük miatt beáldozzák az embereket, előbb-utóbb maguk is belehalnak. Szakmailag a csúcson vannak, de emberileg a béka segge alatt, nem értik az élet lényegét azt, hogy az igazi fejlődés mások életének tiszteletén, felemelésén alapul és nem a saját érdekükben hozott, őket védő törvényeken. Az ÉLET törvényeit folyamatosan megszegik, a sajátjukat meg szeretnék betartatni. Nem lehet.

LLaci 2011.09.01. 10:23:28

Ja, és köszönöm Tisztabeszédnek a Facebookra és ide leírt véleményét, információit, nagyon hasznosnak vélem.

tisztabeszéd 2011.09.06. 12:46:00

@Gyuri71:
Kedves György!

Az elemzésemben szereplő példa, nem a te kamatámogatott és fix kamatozásu hiteledről szólt!
Egy általános piaci kamatozásu hitelnek pedig a feltételei ilyenek voltak. A kamattámogatott hiteleknél pedig az állam a mi adóforintjainkból állta és állja a külömbözetet. Ezért csúsztatásról beszélni nagyfokú tájékozatlanságot jelent.

Sorge 2011.09.27. 12:33:37

@Gyuri71:
Apukám! Te nyilvánvalóan államilag támogatott lakáshitelt vettél fel.
Azt nem kaphatott mindenki. Csak új lakás vásárlása esetén adták és még egyéb feltételeknek is teljesülnie kellett .
Ha csak ilyen hitelek lehetek volna, nem hiszem, hogy 200 ezernél több jelzáloghitelt folyósítottak volna 5 év alatt. Most viszont több mint egy millió jelzáloghitel van.

kronstadt (törölt) 2011.10.10. 14:35:51

„Régóta figyelem azt, amit a pénzvilág hiénái művelnek, szinte hihetetlen dolgokat engednek meg maguknak”

egy pillanatig se zavarjon az a tény, hogy ez a sztori:
1. állami bankjegy-kibocsátási monopóliumról
2. állami inflációs adó kivetésről
3. monopolhelyzetben lévő állami jegybankokról
4. szubvencionált államadósságról
5. illetve burkolt állami szubvencióról szól

ez nem piaci, hanem állami rendszer…

az euró esetében az állami szint ugyan szupranacionális, de ez semmi se változtat… ez nem piaci, hanem állami rendszer…

„Befektetőknek álcázott spekulációs pénzmosodák lassan teljesen tönkre teszik az egész világgazdaságot. ”

ez állami rendszer…

„A legújabb trükk az euró elleni támadás”

ez állami rendszer…

„Pedig ezt az adósságválságot csak úgy szabad rendezni, hogy a fennálló adósságok nagy részét el kell törölni, mindegy állami vagy magán adósságról van szó.”

Hiperinfláció…

„Jelenleg valakik úgynevezett menekülő valutának kiáltották ki ezt a devizát,”

mindig is az volt…

1968-ban 2,5 forint volt 1 CHF

ma 240

„Ha Svájc nemzeti össztermékéből kivesszük a bankrendszert, alig marad, valami használható”

szimpla hülyeség

„A bankrendszerük, amelyik a világgazdaság bajaiért rendkívüli felelősséggel tartozik”

szimpla hülyeség

„Hihetetlen ugyanis, hogy ők banktitok címen még mindig a világ legális pénzmosodája lehetnek.”
szimpla hülyeség

„Tehát mire kényszerült, aki lakni akart valahol? A deviza hitelre.”
Albérlet?
„Egy ideje elindult egy példátlan spekuláció a franknál és irdatlanul megnőtt az árfolyama. Azt mondják azért, mert menekülő valutának számít. De miért nem számított annak 2008-ban?”

annak számított
„Ez a deviza nem igen érhet többet, mint 130-140 forintot. ”

szimpla hülyeség

1 éven belül 300 forint felett lesz...

kronstadt (törölt) 2011.10.10. 14:39:14

És a lényeg:

Akinek pénze van vegyen fizikai aranyat

Vmi ilyet:

www.youtube.com/watch?v=YyEhGusNhf4

az állami pénzrendszer és a korporatív bankrendszer meg tegye a dolgát: teremtsen „pénzt”:)

kronstadt (törölt) 2011.10.10. 14:48:02

„Ezek a nagy spekulánsok trükkjei, amivel ők ezermilliárdokat keresnek és közben a kis befektetők pénzét elégetik”

a tőzsde a fedezet nélküli pénzteremtés, a monetáris infláció trükkje
a papírpénz-rendszer pedig állami monopólium…
a volatilitás mindössze következmény:

a fedezet nélküli pénzre alapozott állami pénzrendszer következménye

a spekuláns mindössze az eszét használja

és nincsenek illúziói a rendszerrel kapcsolatban

kronstadt (törölt) 2011.10.10. 14:50:54

"a monetáris infláció trükkje
"

a monetáris infláció TÜKRE:)
süti beállítások módosítása